Coaching

Coaching op de werkplek

U hebt vast wel eens mensen horen praten over coaching op de werkplek. Misschien heb je in het verleden zelfs wat coaching ontvangen, of heb je coaching gebruikt om de prestaties van een persoon te verbeteren, zelfs als je het op dat moment niet echt als ‘coaching’ hebt beschreven.

Maar wat is eigenlijk coaching en hoe gebruik je het? En welke vaardigheden heb je nodig om een effectieve coach te zijn?

Hier zullen we de basisbeginselen van coaching op de werkplek bekijken. We zullen verduidelijken wat het inhoudt en bekijken welke belangrijke benaderingen u kunt gebruiken om een succesvolle coach te zijn. We zullen ook enkele situaties bespreken waarin coaching nuttig kan zijn, en we kunnen enkele voorbeelden van coachingsvragen bekijken.

Over coaching

Coaching is een nuttige manier om de vaardigheden en vaardigheden van mensen te ontwikkelen en de prestaties te verbeteren. Het kan ook helpen omgaan met problemen en uitdagingen voordat ze grote problemen worden.

Een coachingssessie vindt meestal plaats als een gesprek tussen de coach en de coachee (persoon die wordt gecoacht) zich richt op het helpen van de coachee om antwoorden voor zichzelf te ontdekken. Immers, mensen zijn veel meer geneigd oplossingen te vinden die ze zelf bedacht hebben, in plaats van degenen die hen worden opgedrongen!

In sommige organisaties wordt coaching nog steeds gezien als een corrigerende tool, die alleen wordt gebruikt als dingen verkeerd zijn gegaan. Maar in veel bedrijven wordt coaching beschouwd als een positieve en bewezen aanpak om anderen te helpen hun doelen en ambities te verkennen en deze vervolgens te bereiken.

Coaches op de werkplek zijn geen counselors, psychotherapeuten, goeroes, leraren, trainers of consultants – hoewel ze misschien dezelfde vaardigheden en hulpmiddelen gebruiken.

De meeste formele, professionele coaching wordt uitgevoerd door gekwalificeerde mensen die samenwerken met klanten om hun effectiviteit en prestaties te verbeteren en hen te helpen hun volledige potentieel te bereiken. Coaches kunnen worden gehuurd door coachees of door hun organisaties. Coaching op deze basis werkt het beste wanneer iedereen de reden voor het aannemen van een coach duidelijk begrijpt en wanneer zij samen de verwachtingen bepalen voor wat zij willen bereiken door middel van coaching.

Managers en leiders in de organisatie kunnen echter net zo effectief zijn als externe ingehuurde coaches. Managers hoeven niet formeel als coaches te worden opgeleid. Zolang ze binnen het bereik van hun vaardigheden blijven en een gestructureerde aanpak behouden, kunnen ze waarde toevoegen en de vaardigheden en vaardigheden van hun mensen helpen ontwikkelen.

Waar coaching kan helpen

Hier zijn enkele voorbeelden van vragen die u kunt beantwoorden met het voordeel van coaching:

– Hoe kan ik mijn tijd beter beheren om alles te bereiken wat ik wil in het leven?
-Wat moet ik als volgende in mijn carrière binnen de organisatie doen?
-Hoe kan ik de stress in mijn werk of mijn leven verminderen?
-Hoe kan ik een betere balans tussen werk en privé leven bereiken?
-Welke vaardigheden heb ik nodig om verder te groeien en verder te ontwikkelen?
-Hoe kan ik mijn relatie met een specifieke collega verbeteren?