Dag Vliegende Hollanders,
Ik ben uit Amsterdam naar Marken verhuisd. Dus ik heb nu opeens overal water om me heen… fantastisch!
Tot nu toe ging ik altijd naar zee, golfsurfen, maar mijn hart begint nu te bloeden als ik de auto in stap. Ik voel: ik wil hier blijven en wat leuks doen!
En toen ik de Bladerider (en Mach2) flimpjes zag: WAUW!
Nu heb ik alleen windsurfervaring, geen zeilervaring. Ik realiseer me dat een moth nogal een stap is. Maar ik ben enthousiast en daarom wil ik graag een paar vragen stellen (ik heb ook geprobeerd de antwoorden op internet te vinden, maar dat lukte me niet):
1) Hoe moeilijk is foilen? Bijvoorbeeld als je het vergelijkt met windsurfen? Is voor de Happy Few met en uitzonderlijk goede balans, of kun je als gemiddeld sportief mens met genoeg doorzettingsvermogen na een tijdje gewoon lekker zeilen?
2) Moet je er erg sterk en atletisch voor zijn? Ik hou van sporten en bewegen, maar ik ben geen fitnessfanaat. En mijn rug is een wat zwak punt, is dat een probleem?
3) Hoe "bewaar" je je moth van april tot oktober? Op een trailer met doek erover? Of moet ie echt binnen?
4) Hoe lang duurt het vanaf het moment dat je naast je moth staat tot je kan zeilen, dus het optuigen en te water laten? Golfsurfen is wat dat betreft geweldig: wetsuit aan, plank waxen en gaan. Duurt 7 a 8 minuten. Hoe lang ben je hier aan kwijt? Ik probeer in te schatten of ik s avonds nog "even een uurtje" het water op zou kunnen.
5) Kan er veel stuk aan een moth en waar kun je dat laten repareren als je, zoals ik, niet echt handig bent?
Veel vragen, ik weet het. Alvast dank voor iemand die de moeite wil nemen te antwoorden.
Enne… 10 en 11 mei staan met koeieletters in mijn agenda :-)
Hartelijke groet, Maarten